onsdag 20 maj 2015

Albin Olsson - Ett porträtt

Albin Olsson är trots några hjärtliga pikar från vår sida en mycket uppskattad gäst i Välj drycken.
Vi tog ett snack med Albin för att få han syn på dryck, och för att få mer information om den mystiska ölen Irish stew brew.

Hej Albin Olsson, vi uppskattar ditt engagemang i Välj drycken.
Vad dricker du helst på fritiden?
På fritiden dricker jag kaffe på dagen och öl på kvällen.

Du har valt alkohol i Välj drycken alla gånger som det erbjudits.
Är du en stordrickare, eller är det mest för att vara "flippig"?
Endast mitt val av vodka var för att vara "flippig" (avsnitt 143 red. anm.).
I alla andra fall har jag valt saker som låtit spännande eller som jag vetat var det godaste alternativet.
Jag tror inte att jag dricker mer än någon annan, kanske lite mer men sällan för att vara flippig, oftast för att bli berusad.

I avsnitt 125 av Arkiv Samtal valde du Hawaii Gay Club, men ville kalla den "Hawaii Club".
Finns det andra drycker du undviker pga. deras namn?
Jag ville byta namn på den för att kunna dricka en "bögig" drink utan att bli kallad "killen som valde den bögiga drinken".
Det händer att jag väljer bort drycker som slutar på -ol, som glykol, metanol osv.
Man bör passa sig så att man inte av misstag väljer bort etanol bara.

I samma avsnitt presenterades Välj drycken som MÅTTLIGT populärt för första gången. 
Vad tänkte du om det?
Det var sorgligt att se Simons ledsna ansiktsuttryck när han berättade det.
Samtidigt är ju måttligt populär ett roligare namn än omåttligt populär.
För mig som gäst är det dock en av de viktigaste delarna i programmet.

Vi är många som är nyfikna på "Irish Stew Brew". 
Kan du ge oss några detaljer?
Jag minns lite dåligt nu, det är min vän Anders "lillful" Olsson som är experten, jag var mer med som en assistent, men det är, om minnet inte sviker, en ljus ale med lite beska och ganska hög humlesmak.
Den blev dessutom väldigt väl utjäst och landade någonstans på 6% alkohol.

Vill du rekommendera någon dryck?
Jag tycker att alla borde prova Hawaii Gay Club för det är en av de godaste drinkarna jag druckit.

Vem vill du helst höra i Välj drycken?
Jag har tjatat på Simon om att jag vill höra Jonas Inde i hans pod så jag säger nog honom även i Välj drycken.

Vi tackar ödmjukast Albin för att han tog sig tid.
Betyg på Albin Olsson: 5/5 Strong Zero


Bilden olovligen stulen från upphovsmannens Instagramkonto: @gardenfors


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar