onsdag 10 juni 2015

Segerintervju

Vi tog ett snack med vinnaren från jubileumstävligen om nejsägare, Frej Larsson, Serbisk rakija, Pabst Blue Ribbon och mycket, mycket mer.

Hej @andreasd_92, stort grattis till vinsten i vår jubileumstävlig!
Hur lyckades du lösa våra kluriga frågor?
Hej. Jag upptäckte Arkiv Samtal rätt så nyligen och sträcklyssnade igenom allting under en kortare period och hade det mesta färskt i minnet. 
Fick naturligtvis lyssna lite grann i efterhand, Albin Olssons nyktra val och taglinen till 'Little Miracles' skall erkännas att jag fick kolla upp. 

De flesta gästerna i Välj drycken undviker att välja vatten.
Skulle du beskriva dig själv som en nejsägare?
Absolut inte. Jag testar alltid nya maträtter och drycker om det erbjuds mig. 
Att välja vatten är skamligt och bör undvikas till varje pris. 

Vi ser att du främst följer sportprofiler på Twitter, men även @PabstBlueRibbon.
Är du PBR med Pabst Blue Ribbon?
Jag skulle vilja säga att jag är en av få som verkligen är PBR med Pabst, på ett äkta ohipstrigt vis. 
Jag spenderade nämligen en period som student i Toronto, Kanada, för inte så längesedan och Pabst var min standardöl på grund av att den var billig. 
Så jag dricker den nu mest av nostalgiska och bekväma skäl, jag är ett fan av skruvkapsylen.

Har du något favoritögonblick i Välj dryckens 150 avsnitt långa historia som du vill dela med dig av?
Adam Svanells anekdot om att bli "gökasketen" är en av de absolut bästa i Arkiv Samtal så här långt. Och jag har svårt att se någon toppa det. (Arkiv Samtal #30 red. anm.)

Välj drycken har varit måttligt populärt i 28 veckor nu.
Någon kommentar?
Det är under all kritik och jag hoppas att Simon tar sitt förnuft till fånga och inser att 'Välj drycken' är varje avsnitts absoluta höjdpunkt. 
Att kalla det omåttligt populärt är det minsta han kan göra. 

Vill du rekommendera någon dryck?
Blev bjuden på hembrygd rakija under en resa till Serbien för några år sedan, en fantastisk dryck som alla bör testa. 
Att den är hembrygd är ett måste, allt annat smakar parfym.

Vem vill du helst höra i Välj drycken?
Det naturliga svaret blir naturligtvis Frej Larsson. 
Vi hade ju blivit lovade ett avsnitt bland japanpoddarna, men det hände ju som bekant inte på grund av det som Simon kallar vuxendamp. 
All respekt åt att ett helt avsnitt av Arkiv Samtal kanske inte är möjligt, men jag hade velat se ett specialinslag med BARA 'Välj drycken' med Frej. 
Helst med samma utbud som fanns tillgängligt under avsnitt 1! 
Det borde finnas en stor chans att det går att lösa.

Vi tackar andreasd_92 för att han tog sig tid.
Vi håller med om att Frej Larsson skulle vara intressant för Välj drycken.
Att återskapa utbudet från avsnitt 1 kan dock bli svårt, då Simon måste få tag på en ny utgången Festis Lakrits.

Vi delar däremot inte @andreasd_92:s facination för skruvkapsyler, då de ofta läcker syre och gör ölen avslagen.
Men vilka är vi att döma?  

Betyg på andreasd_92: 4/5 Strong Zero

Frej Larsson - @andreasd_92:s drömgäst i Välj drycken. Bilden stulen från "Simons 120 dagar".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar